fredag 24. mai 2013

Prinsessebursdag!

I dag skal jeg i bursdag til en liten prinsesse, og hva passer vel bedre enn å ha med seg en rosekake?





Jeg har fulgt oppskriften til Thea i My Little KitchenHun har vunnet konkurranser med denne, og det er jo et godt utgangspunkt. 

Dette er ikke en "slenge sammen noen egg og litt mel-kake", om noen skulle tro det. Den bør bakes over to dager, og krever presisjon og en stødig hånd. 

Nå er ikke jeg noen cup cake-dame, og jeg skal innrømme at det til tider gikk hett for seg på kjøkkenet, og at jeg ved flere anledninger seriøst vurderte å ringe a Thea for råd. 

Men jeg fulgte mitt eget bakeråd ta deg god tid, og til slutt ble det da en kake. 






Pen ble den også! 

Så gjenstår å høre hva jubilanten mener.  



1 kommentar:

  1. Så utrolig flott kake! Tipper prinsessa syntes det var stas med slik ei flott og sikkert kjempegod kake.

    SvarSlett