søndag 15. september 2013

Mine beste bruktfunn


Marianne med bloggen Cocktail Chic  har utfordret meg til å vise frem mine beste bruktfunn. 

Og jeg er ikke vondt å be! 
Bruktfunn har vi masse av her i huset. 





Ett av de seneste funnene er denne stolen
og hans fem kamerater.
Når spisebordet kostet skjorta, 
kunne ikke stolene bli dyre, for å si det sånn. 
Så da bar det avgårde til Fretex, hvor disse nærmest ba om å få bli med hjem.

De så litt annerledes ut i butikken, men etter en liten make over pryder de
nå spisestuen vår, og er til og med gode å sitte på! 





Et annet bruktkupp er denne fantastiske globusen jeg fikk
da mine svigerforeldre ryddet i kjelleren.

Den er så fin å se på når den lyser om kvelden.
Da er det lett å forestille seg at man er på tur i
verdensrommet og titter hjem.

Så får vi heller overse at den forteller at Sovjetunionen er én stat,
og at Tyskland er delt i to. 






Det tredje bruktkuppet er disse fine asjettene jeg fant i en liten
Brukt- og Antikkbutikk i Grenå i Danmark i sommer.

De er så vakre at jeg bruker dem så ofte jeg kan.
Og det er sant at maten smaker bedre når den serveres på et pent fat.

Noe å huske på neste gang baksten ikke blir helt som den skulle.



6 kommentarer:

  1. Så moro å få se - tusen takk! :D

    Stolene ser jo riktig så eksklusive ut, har du trukket om selv...? Stoffet ser litt Designers Guild-aktig ut :). Veldig fint!

    Gamle globuser er så fiiine, de kan man sikkert fremdeles få tak i på loppis og fretex. Gamle skolekart er forresten også noe jeg kunne tenkt meg...

    Og kupp fra feriereiser er noe av det beste jeg vet, da måå jeg bare tenke på hvor de kommer fra, at vi hadde en fin ferie osv. Veldig koselig!

    Kanskje finner jeg en anledning til å linke tilbake til denne posten (selv om jeg er litt bakpå med både blogging og blogglesing for tiden)

    Takk for titten! :0)

    SvarSlett
  2. Artig med utfordringer da :-)

    Stolene har jeg trukket om selv ja, og stoffet er fra butikken "Hørnan" i Strømstad - der har de haugevis av spennende stoffer, virkelig verdt et besøk om man er på de trakter!

    Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  3. så mange fine ting, må si at de tallerknene var elsk, smelsk!

    Herlig tirsdagskveld til deg og dine.
    Her har jeg endelig fått nok hode over vann til å sette meg ned å lese blogger - endelig! Såå kos å ta runden og lese og kose meg og da måtte jeg selvfølgelig innom søte du!

    Stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for alle dine hyggelige og oppmuntrende kommentarer!
      Det setter jeg stor pris på :-)

      Stor klem igjen!

      Slett
  4. Nå har de faktsik en pute i nesten samme stoff på Indiska. Superfin er den! :D Se her: http://indiska.com/se/Inredning/Kuddar/40x60-RANDY/p/1000002989258

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du sett! Så artig :-) Den var jo kjempefin, og absolutt noe å vurdere som nytt tilskudd til putefamilien her!

      Slett